Ska du sälja din stuga?

TORSJÖDALS KOLONIFÖRENING Södertälje 2018-07-23

STUGÄGARE I TORSJÖDALS KOLONIFÖRENING

Vid stugförsäljning ska stugägare:

Anmäla till föreningen att stugan ska försäljas och först erbjuda föreningen att köpa stugan till ett fastställt pris. Om föreningen inte köper stugan äger stugägaren rätt att försälja densamma i egen regi.

Stugägaren ansvarar då för att:

Köparen är bosatt inom föreningens upptagningsområde som är bestämt av markägaren Södertälje Kommun och som finns inskrivet i föreningens stadgar. Se §5
Köparen/familjemedlem förstår och pratar svenska. Köparen själv fyller i formuläret med ansökan om medlemskap i föreningen.
Köparen presenteras för föreningens handläggare och ansökan om medlemskap överlämnas. Köparen informeras om att odlingslotten och dess skötsel ingår i köpet.

Försäljningen är inte godkänd av styrelsen förrän 100 m2 av odlingslotten är iordningställd och i odlingsbart skick. Delad odlingslott 75% av lotten, eller att säljaren deponerar tretusen (3000) kronor till föreningen som ska användas för iordningställande av odlingslott. Övriga m2 av odlingslotten/stugtomten ska vara i vårdat skick. Etthundrafemtio (150) kronor av depositionsavgiften går till föreningen.

OBS! Försäljningen är inte avslutad förrän köparen är godkänd som medlem i föreningen.