Hyra odlingslott

Intresseanmälan odlingslott

Torsjödals koloniförenings intresseanmnälan för arrendering av odlingslotter är nu återöppnad. Ett tillfälle för alla trädgårdsentusiaster och stadsodlare. Att ta hand om en odlingslott är en unik möjlighet för den som vill engagera sig i odling och skapa en grön oas i citynära läge. Genom att arrendera en odlingslott får man chansen att odla egna grönsaker, blommor och örter, vilket inte bara är givande för det personliga välbefinnandet utan även bidrar till biologisk mångfald och ekologisk hållbarhet. Kolonilotterna fungerar som en samlingsplats där gemenskap kan växa fram och kunskap om hållbar livsstil kan spridas. Med återöppnandet av köplatsen vill föreningen signalera en inbjudan till ett aktivt deltagande, där varje odlingslott blir en del av ett större ekosystem av stadsnära natur. Det är en positiv rörelse mot en mer hållbar och sammanlänkad framtid, där människor kan återkoppla till jorden och ta ansvar för den mat de konsumerar. För de som är intresserade av att arrendera en odlingslott, erbjuder Torsjödals koloniförening en chans att lära, växa och dela med sig av glädjen i att odla. Intresseanmälan ställs till styrelsen via mejl styrelse@torsjodal.se
Vänligen observera att då vi har lång kö måste du som är registrerad till odlingskö varje år aktivt skicka ett mail till styrelse@torsjodal.se senast den 31 december för att bekräfta att du vill stå kvar i kön inför nästkommande år.
(Detta både för att veta vilka som fortfarande är intresserade och för att få godkänt att fortsätta spara dina personuppgifter enligt lagen om GDPR.) Tack för förståelsen.