Om området Torsjödal

Torsjödals koloniförening håller till på Torsjödals koloniområde i Södertälje, där vi arrenderar marken av Södertälje kommun. Området är öppet för alla kolonister i föreningen, samt som rekreationsplats för kommunens invånare.

På området odlas ekologiskt. Området ligger i en vattentäkt som är ett vattenskyddat område. Detta innebär att kommunens kranvatten kommer från detta område och att vi behöver vara extra försiktiga med vilka kemiska ämnen, plaster och byggmaterial som används på området. Också viktigt att inte skräpa ner på, eller runt om området, för att inte påverka kommunens vatten och skogen. Läs mer om vattentäkter här.

Torsjödal ligger fint beläget med närhet till både Södertälje centrum och till skog och åkermark. Många skogspromenadstråk finns runt området och med cykel går det att ta sig till badsjön Malmsjön.

För att hitta till Torsjödal, se karta och beskrivning här. För information om parkeringsregler på området, läs mer här.